تعیین سبک دکوراسیون منزل

برای این که بتوانید چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود را انجام دهید در وهله اول باید سبک کلی دکوراسیون خانه خود را مشخص کنید و ببینید که تصمیم دارید چه دکوراسیون و چه سبکی را برای خانه خود انتخاب کنید. زیرا تعیین سبک مهمترین گامی است که باید برداشته شود چون باعث میشود که شما در خرید وسایل مورد نیاز منزل دچار گمراهی نشوید و بدانید که برای هر قسمت از خانه می خواهید از چه سبکی و چه رنجی خرید کنید.

به طور مثال اگه تصمیم گرفتید که سبک مدرن را در خانه داشته باشید می دانید که باید برای آن از بین مبل های مختلفی که در بازار وجود دارد کدام مبلمان را انتخاب کنید و برای اتاق خواب خود چه سرویس خوابی را در نظر داشته باشید و در قسمت آشپزخانه چه کابینت ها و میز و صندلی های ناهارخوری را خریداری کنید.

 اما در صورتی که سبک مورد نظر شما برای دکوراسیون منزل تعیین نشده باشد برای خرید وسیله ی منزل مدام دچار شک و تردید می شوید و نمی دانید که از بین وسایلی که چشم شما را گرفتند خرید کدام یک از آنها می تواند شما را به هدف اصلی که یک چیدمان دکوراسیون جذاب است هدایت کند.

برای اینکه بتوانید در منزل خود سبک مشخصی داشته باشید باید از سبک های مختلف آگاهی داشته باشید تا بتوانید یکی از بهترین و مناسب ترین آنها را برای خانه خود انتخاب کنید تا مقدمات یک دکوراسیون خوب را فراهم کنید. برای این منظور باید از همه قسمت های مختلفی که چیدمان یک منزل را تشکیل می‌دهند آگاهی داشته باشید و نکات مختلف را برای چیدمان و خرید وسیله ها رعایت کنید. شاید تصور کنید که سبک های داخلی دکوراسیون منزل محدود به دو یا سه مورد هستند، اما با خواندن این مطلب در ادامه متوجه خواهید شد که سبک های دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارند که چند نمونه از مهم ترین آنها برای شما آورده شده است.

سبک دکوراسیون مدرن

برای اینکه بتوانید در منزل خود سبک دکوراسیون مدرن را پیاده سازی کنید باید توجه داشته باشید که مهم ترین ویژگی سبک مدرن رنگ های ساده و خط های صاف و منظم است و هرچه فضا خلوت تر و ساده تر باشد با سبک مدرن تطابق بیشتری دارد. بهتر است بیشتر از شیشه و استیل و رنگ های سفید و نقره ای در فضا استفاده شود و هر چه وسایل صاف و صیقلی تر باشند این سبک جذابیت بیشتری خواهد داشت.

سبک دکوراسیون امروزی

 شاید در نگاه اول تصور کنید که سبک دکوراسیون امروزی کاملا مطابق با سبک دکوراسیون مدرن است، اما اینطور نیست و کسانی که بخواهند از این سبک پیروی کنند لازم است که بیشتر از دنیای مد و طراحی بدانند و بعد از آن متوجه تفاوت های ریزی که سبک مدرن و سبک امروزی با هم دارند خواهند شد. یکی از تفاوت‌ های اصلی آنها این است که سبک مدرن قدمت بیشتری دارد و قوانین مشخصی برای چیدمان آن وجود دارد و انعطاف پذیری سبک امروزی نسبت به مدرن بیشتر است و علاقه و تمایلات به روز مردم در آن گنجانده شده است. به طور مثال استفاده از خط های خمیده در سبک امروزی یکی از تحولات آن است.

سبک دکوراسیون مینیمال

 برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که در خانه خود سبک دکوراسیون مینیمال را پیاده سازی کنند و پرکاربردترین رنگی که در این دکوراسیون وجود دارد رنگ سفید است و این سبک شباهت زیادی از نظر ساده بودن به سبک مدرن دارد. استفاده زیاد از رنگ های خنثی در سبک دکوراسیون مینیمال از ویژگی های بارز آن است و باید تا جایی که می توانید وسایل اضافی و دکوری های بیش از حد در این فضا نگذارید. مهم ترین ویژگی سبک مینیمال خلوت بودن فضا است که باعث ایجاد یک آرامش خاصی در محیط می شود.

سبک دکوراسیون روستیک

 آن دسته از خانواده هایی که تصمیم می‌گیرند در دکوراسیون منزل خود از سبک روستیک استفاده کنند ممکن است آن را با سبک روستایی هم بشناسند. در واقع ویژگی اصلی سبک روستایی و روستیک یک خانه ساده و بی آلایش است که تا جایی که امکان دارد از سنگ و چوب در طراحی فضا استفاده شده است و میتوانید در این خانه از وسیله های کهنه و رنگ و رو رفته استفاده کنید تا این فضا را اصیل تر نشان دهید.

سبک شیکر در دکوراسیون داخلی

 سبک های مختلف دکوراسیون داخلی می‌تواند در خانه شما وجود داشته باشد اما در بین آنها سبک شیکر یکی از سبک هایی است که شما حتی اگر اطلاعی از آن داشته باشید به سمت آن جذب می شوید، زیرا جذابیت و سادگی چشم‌ نوازی در این سبک مشهود است. یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک شیکر استفاده از رنگ‌ های مات و خنثی مانند رنگ های طوسی، خاکستری و بژ می باشد و همه وسایلی که در قسمت ‌های مختلف خانه قرار می ‌گیرند رنگ های مات و خنثی دارند و هر چه چوبی که در این سبک به کار می‌رود تیره تر باشد این فضا جذاب تر خواهد بود.

سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

به علت وجود وسایل خاص و ویژه‌ ای که در خانه ‌های ایرانی وجود دارد، می توان یک سبک مجزا برای دکوراسیون داخلی منازل ایرانی در نظر گرفت و در خیلی از جاهای دنیا این سبک شناخته شده است و قدمت اصالت زیادی دارد. استفاده از ستون‌های بلند و ایوان ‌های مرتفع یکی از اصلی ترین ویژگی های طراحی داخلی منازل ایرانی است و شما می توانید از فرش ایرانی و پرده های متناسب با آن برای تکمیل این سبک استفاده کنید.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

 برای دکوراسیون داخلی کلاسیک می توانید تا جایی که امکان دارد از نظم و تقارن استفاده کنید و در واقع یکی از ویژگی های این سبک نظم زیاد آن است و اصالت و سنگینی خاصی در فضا حاکم می شود. در قسمت های مختلف سبک کلاسیک دکوری هایی قرار می گیرد که می توانید از هر کدام یک جفت تهیه کنید تا تقارن در فضا به صورت کامل رعایت شود. همچنین می توانید در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ های مختلفی مثل کرم و قهوه ای و زرشکی استفاده کنید و ترکیب آنها در کنار وسایل چوبی این زیبایی را دو چندان می کند. برای پیاده سازی سبک کلاسیک در قسمت اتاق خواب می توانید از سرویس خواب کلاسیک استفاده کنید و همچنین آباژور های سرامیکی و غیره می توانند این سبک دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را تکمیل تر کنند.

دکوراسیون آشپزخانه

در مورد دکوراسیون آشپزخانه در مقوله جدا به صورت مفصل برای شما صحبت خواهیم کرد زیرا آشپزخانه‌ها یکی از محیط های مهم در خانه هستند که خانم های خانه دار الخصوص اهمیت ویژه ای به این قسمت می دهند چون زمان زیادی از روز خود را در این قسمت می گذرانند و برای آنها مهم است که این قسمت از خانه، هم جذابیت ظاهری داشته باشد و هم کاربردی باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب

در صورتی که تمایل داشته باشید در مورد دکوراسیون اتاق خواب اطلاعات مفصل تری داشته باشید پیشنهاد می کنیم که مقالات مرتبط با دکوراسیون اتاق خواب که به صورت مفصل در رابطه با آن صحبت کردیم را مطالعه کنید تا بتوانید با آگاهی بیشتری خرید وسایل اتاق خوابتان را انجام دهید و با وسایلی که خریده اید بهترین نوع چیدمان را انجام دهید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

همان طور که گفتیم خانه شما فقط شامل پذیرایی و نشیمن نیست و دکوراسیون آشپزخانه و اتاق خواب هم دارای اهمیت هستند و علاوه بر آن اگر دارای فرزندی هستید باید به فکر دکوراسیون اتاق خواب کودک خود هم باشید زیرا حتی در پایین ترین رده های سنی هم آنها متوجه محیط اطرافشان هستند و محیط اطراف آنها روی رشد و روحیه آنها تاثیر گذار خواهد بود پس بهتر است اتاق کودکان شما به به نحوی باشد که روی رشد او تاثیر مثبت داشته باشد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

چیدمان دکوراسیون قسمت سرویس بهداشتی و حمام هم امر مهمی است که خیلی ها به آن توجه نمی کنند و این قسمت را به حال خود رها می کنند اما باید توجه داشته باشید که حتی اگر مهمانی برای چند ساعت هم به خانه شما بیاید ممکن است از سرویس بهداشتی شما دیدن کند و چیدمان این قسمت می تواند تاثیر زیادی در دید مهمان و مخاطب داشته باشد و علاوه بر مهمان خود شما هم اگر از سرویس بهداشتی و حمام خانه تان لذت ببرید و چیدمان دکوراسیون آن را قبول داشته باشید از تمام فضای خانه لذت بیشتری خواهید برد و از کار خود بیشتر راضی هستید.